Etufillari logo

Vi är ingen cykelbutik själva, utan samarbetar med cykelbutiker.

Vi tar inget påslag från cykelbutikerna, men vill att köp hanteras mot faktura. Enligt en färsk kreditrating från Suomen Asiakastieto har vi riskklass 1, vilket innebär att vi är en mycket lågriskkund. Endast ca 15 % av företagen i Finland uppnår denna bästa riskklass.

Processen ur cykelbutikens perspektiv

  1. En kund som är anställd hos ett av våra kundföretag vill köpa en tjänstecykel i er butik och berättar att Etufillari står för administrationen.
  2. Kunden använder vår webbaserade portal (myBIKE-tjänsten) och kan skicka en beställningsbekräftelse till er via mejl.
  3. Ni får då ett mejl med en bekräftelse där vi ger er faktureringstillåtelse för cykelköpet. Det är viktigt att ni kontrollerar följande:
    • Bekräftelsen har kommit från adressen info@etufillari.com.
    • Säkerhetskoden i mejlet är densamma som kunden har. Koden är unik för er och cykelköparen.
  4. Om ni tycker att allt är i sin ordning kan ni överlämna cykeln till kunden och skicka fakturan till oss.
  5. Instruktioner för fakturering:
    • Etufillari / Interstealth Oy (FO-nummer 2093389-5)
    • E-fakturaadress: 003720933895
    • OVT-nummer: 003720933895
    • Operatör: Apix Messaging Oy (003723327487)
    • Betalvillkor 31 dagar netto.
  6. Om ni inte har e-fakturering kan ni skicka fakturan per e-post till vår skanningstjänst på :

    003720933895@procountor.apix.fi

    Skicka inte fakturor till en @etufillari.com-adress eller per post till Etufillaris adress. Fakturan ska bifogas som en PDF-fil i mejlet. Endast en faktura per mejl. Om mejlet innehåller andra bilagor läggs de till som bilagor till samma faktura. Den maximala filstorleken för bilagor är 2 MB. Efter skickad faktura får ni inom 15 minuter ett meddelande via mejlen om fakturan godkänts eller avvisats.

  7. Information som ska finnas på fakturan: Den anställdes arbetsmejl, företaget, cykelns ramnummer och ett förväntat eller faktiskt leveransdatum – det vill säga datumet då kunden har tagit emot cykeln.

    Ramnummer och leveransdatum ska anges i följande format: Leveransdatum för cykeln: xx.xx.xxxx Ramnummer: xxxxxxxxxx

  8. Om kunden själv betalar en del av cykelns pris (till exempel om cykeln är dyrare än maxpriset), kan den överskjutande delen betalas direkt till er butik. Ni fakturerar sedan återstoden till Etufillari. Förutom cykeln kan paketet innehålla cykelhjälm och fast monterade tillbehör samt service. Ni kan själva komma överens med kunden om servicen (t.ex. första service, säsongsservice osv.) och lägga allt på en och samma faktura.

    Utöver cykeln kan paketet innehålla en cykelhjälm och fast integrerade tillbehör samt första service. Första service kan kosta upp till högst 125,5 € (moms 25.5%). Allt detta läggs på en och samma faktura.

    Vår företagsinformation:

    • bikeStore.ordering.a8.contact.name
    • FO-nummer
    • bikeStore.ordering.a8.contact.address